Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

söndag 18 mars 2012

Årets första seger

Vi begav oss idag till Bjärnum för att möta Vittsjö i den sista DM-matchen. Avancemang var uteslutet eftersom Viby slagit Wittskövle så det var bara äran att spela för.
Vi var också sugna på revansch från föregående match mot Wittskövle som vi inte var helt nöjda med, åtminstone resultatmässigt.
Samlingen skedde redan kl. 9 och det var tydligen alldeles för tidigt för både Ola Carlsson och Micke Olsson som varken dök upp eller svarade i telefon.
Alexander Lindström var t o m hemma hos Micke och ringde på men det enda han hörde innifrån var ett barn som ropade på mamma och pappa.
Nåväl jag och Thomas Persson körde hem till Ola och väckte honom och Micke fick någon tydligen tag i till slut, så han kom lagom till andra halvlek.
Vittsjö hade ringt Håkan Hellberg strax innan samling och sagt dom inte fick ihop lag, men en kvart senare hade dom det så matchen kunde bli av.
Dom hade fått ihop exakt elva man så vi föreslog till Håkan att dom kunde få Micke eftersom han ändå var sen. Håkan ville inte de, konstigt nog.
Matchen som blev var en ganska ensidig historia, vi hade allt dom hade (nästan) inget.
Inte nog med att dom bara var elva man, efter 35 min. var dom bara tio för en blev skadad. Om dom hade det svårt innan så blev det inte lättare nu.
Vi radade upp chanser men vi fick inte in bollen i mål. David Andersson missade bl a helt ensam från 3 meters avstånd.
Inte förrän i den 31:a min. gjorde vi ett-noll genom Joel Tillman efter assist av Ola Carlsson. Ola säger att det var hans mål och att han ska slå mig om jag inte skriver de. Vi får väl se vad som händer.
Håkan sa det var Joels mål så jag lyder honom.
Strax efter i den 36:e min. spelar Thomas Persson fram Radomir Stanic till två-noll.
Ganska snyggt mål efter fint förarbete.
Två-noll står sig till halvtid där vi gör fyra byten.
Andra halvlek fortsätter som den första slutade, vi pressar dom försvarar.
I den 65:e min. nickar Mattias Åkesson in tre-noll på Thomas Perssons hörna.
Kan kanske räknas som självmål men jag är snäll och ger Matte de.
Chans på chans avlöser varandra men det blir inga fler mål.
Om man räknar alla chanser vi hade så var det minst femton klara, ineffektiviteten var inte bra men spelet var desto bättre.
Det gäller och ta sig till lägena och det gör vi jättebra, tre matcher kvar att ställa in siktet på så det ska nog ordna sig.
Tycker vi gör en bra match överlag. Dom skapar en farlig chans tack vare att jag slår en snedpass som inte ens hade ansetts godkänd i Korpen, men Fredrik Jönsson i målet räddar mig där.
Det kan inte varit lätt för dom att bara vara elva och senare tio man, men dom kämpar på bra hela tiden, så en eloge för det.
Plusen idag:
+++ Robin Bjälkenborn, återigen en mycket bra match från vårt nyförvärv, lugn och säker i mittförsvaret.
++ Thomas Persson, bra spelat av en duktig spelfördelare.
+ Mattias Åkesson, sköter det bra ihop med Robin i försvaret.
Önneköp på lördag kl. 16.00 i Hörby. Blir nog betydligt tuffare fruktar jag.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Lite konstigt att man knappt inte får ihop fullt lag till en DM-match.

    BTW! Saknar en länklista till höger. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skyller helt och hållet på planen!! Bollen studsade upp precis innan jag skulle slå in den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det fel på badminton bollarna i brödrakampen oxå...? Eller det var kanske bara otur...

      Radera
  3. Haha David det var inget fel på planen.
    Jag ska fixa de Johanssen.

    SvaraRadera